X Shift Gearboxes to czeska firma specjalizująca się w projektowaniu i produkcji wyczynowych skrzyń sekwencyjnych dla marek takich jak Subaru, Mitsubishi, Porsche i Toyota . Założona w 2018 roku przez inżyniera Františka Macha, kontynuuje osiągnięcia zdobywane od lat 90., między innymi we współpracy z KAPS Transmissions
Firma posiada własne centrum R&D, halę produkcyjną, warsztat montażowy, magazyny oraz biura – wszystkie zlokalizowane w Czechach. Ich przewagą jest produkcja w technologii CNC, przy użyciu nowoczesnych metod, zapewniających najwyższą precyzję i jakość
GR Yaris (5/6/7‑biegowa): 1400 Nm, 7000 RPM, plug‑and‑play wraz z dyferencjałem LSD, pompą olejową i czujnikami
GR Corolla (5/6/7‑biegowa) – 1400 Nm, 7000 RPM, plug‑and‑play wraz z dyferencjałem LSD, pompą olejową i czujnikami
R4 PRO 6‑biegowa: 1000 Nm, 6500 RPM.
+PLUS 6‑biegowa: 1200 Nm, 6500 RPM; redukcja wagi o 5,5 kg względem OEM, szybkie i miękkie zmiany biegów (30–40 ms)
+PLUS HELICAL: dedykowana wersja z trybami helicalnymi, do 7000 RPM, 1200 Nm
+PLUS 6‑biegowa (IV–IX oraz X): 900 Nm, 7500 RPM – najszybsza na rynku
STRONG 5‑biegowa SHD: 1200–1400 Nm, 8000 RPM – najbardziej wytrzymała wersja dla EVO
7‑biegowa: 800 Nm, 9000 RPM – PS7-GT do Porsche 911, serii modeli 996/997, typ GT2/GT3, został zaprojektowany dla prawdziwych kierowców wyścigowych
Transverse 2WD sequential gearbox: 5/6/7‑biegowa, 480 Nm, 7800 RPM –Skrzynia sekwencyjna z najnowocześniejszą technologią zmiany biegów, przeznaczona do wyścigowych samochodów z napędem na 2 koła (2WD) i silnikiem montowanym poprzecznie.
Oprócz skrzyń sekwencyjnych, X Shift oferuje wyczynowe skrzynie w układzie H-pattern z uzębieniem typu dog engagement – przeznaczone do motorsportu, gdzie wymagana jest maksymalna wytrzymałość i błyskawiczne zmiany biegów bez użycia synchronizatorów.
Dostępne wersje 5- i 6-biegowe.
Obsługa momentów do 1200 Nm (w zależności od aplikacji).
Idealne do klasycznych rajdówek, samochodów driftowych oraz torowych z zachowaniem oryginalnego schematu zmiany biegów.
Konstrukcja plug-and-play do OEM-owych obudów wielu modeli.
Lewarki / shiftery
Precyzyjne, krótko-skokowe lewarki zaprojektowane do pracy z sekwencyjnymi i H-pattern dogboxami.
Opcje w pełni mechaniczne lub z czujnikami do flat-shift / no-lift shift.
Wybieraki (selector mechanisms)
Lekkie i wytrzymałe wybieraki aluminiowe i stalowe, zapewniające pewną pracę mechanizmu zmiany biegów.
Kompatybilne z różnymi modelami skrzyń X Shift i OEM.
Mechanizmy różnicowe o zwiększonym tarciu (plate type LSD) oraz helical LSD – dopasowane do specyfikacji skrzyń X Shift.
Regulowane pre-loady, różne charakterystyki zadziałania (1-way, 1.5-way, 2-way).
Wersje do motorsportu i użytku drogowego.
Wzmocnione, lekkie obudowy transferu wykonane z aluminium lotniczego 7075 lub stopów magnezu.
Zwiększona odporność na temperatury i obciążenia w porównaniu do OEM.
Opcje z przełożeniem standardowym lub zmienionym pod motorsport (np. krótszy final drive).
Ponad 20 lat doświadczenia w branży oraz specjalizacja w skrzyniach wyścigowycH
Własna produkcja i montaż – precyzja i pełna kontrola jakości
Napędy stosowane w rajdach, drifcie, czasówkach, dragach – sprawdzone w najbardziej wymagających warunkach
Dobra opinia środowisk motorsportowych:
„…przejechał ponad 3000 km odcinków specjalnych bez przeglądu. Są warte każdej wydanej złotówki!” – Jim Herbert
Potrzebujesz dopasowanego rozwiązania – od sekwencyjnej skrzyni X Shift, przez H-pattern dogbox, po dyferencjał czy wzmocnioną obudowę transferu?
Dostarczamy kompletne systemy napędowe gotowe do montażu – sprawdzone w rajdach, drifcie, wyścigach torowych i drag racingu.
✅ Indywidualna wycena
✅ Profesjonalne doradztwo techniczne
✅ Szybka realizacja zamówień
📩 Napisz do nas lub zadzwoń – przygotujemy ofertę dopasowaną do Twojego auta i wymagań torowych.
📞 Zadzwoń teraz:
7MOTORSPORT Polska
05-850 Ołtarzew, Poznańska 291
© Copyright 2025 7motorsport.pl. All right reserved.